Театр і музика

Театр

К. Станіславський і В. Немирович-Данченко (Росія, СРСР)

  • Створили психологічний театр: кожний сценічний образ доповнювався передісторією, яка підштовхувала персонаж до тих чи інших вчинків.
  • Заснували Московський художній театр (МХТ) (1898 р.).

В. Мейєрхольд (Росія, СРСР)

  • Режисер, автор театральної біомеханіки: актор має правильно використовувати виразні засоби власного тіла, починати роботу над роллю не з психологічної сутності, а з руху, "ззовні". Таке мистецтво досягається внаслідок тривалих тренувань.
  • Очолював театр свого імені - ім. Мейєрхольда (1920 - 1928 рр.).

Б. Брехт (Німеччина)

  • Драматург; прагнув створити театр, який би спонукав до роздумів та розмірковувань.
  • Увів "ефект віддалення": гра акторів мала бути схожа на звичайне життя.
  • Автор концепції епічного, або діалектичного, театру: театр має спонукати до конфлікту між розвагою та навчанням.
  • П'єси: Тригрошова опера" (1928 р.), "Матінка Кураж та її діти" (1939 р.)

Музика

М. Равель, П. Гіндеміт

  • Неокласицизм - звернення до принципів і жанрів музики бароко, класицизму й Відродження.

С. Рахманінов, Р. Штраус, Г. Малер

  • Продовження романтичних традицій XIX ст.

Б. Барток, З. Кодай

  • Посилення інтересу до фольклору, спирання на народну творчість (важкість виконання, відсутність мелодії, недоступність сприйняття, какофонія).

Е. Карузо, Т. Руффо, Б. Джильї

  • Всесвітня слава італійських майстрів оперного мистецтва.

Дж. Гершвін, Л. Армстронг

  • Розвиток блюзу, джазу передусім у США.

М. Дитріх (Німеччина), М. Шевальє (Франція), В. Козін, І. Юр'єв (СРСР)

  • Початок епохи масової естрадної музичної культури з появою радіо, кіно і грамзапису.

 
| Карта сайту |